Hogyan ne ajánld MLM üzleted e-mailben?

MLM bakik rovatnyitó cikkemben miről másról írhatnék, mint a hálózati marketing tevékenységet végzők által küldött e-mail ajánlatokról, amelyek nagy része gyengén megszerkesztett, rossz minőségű és teljesen személytelen. Valljuk be – még ha elkötelezettek is vagyunk a network marketing iránt – sok ilyet kapunk, sokszor sajnos teljesen kéretlenül.
Ha valakinek a személyes e-mail címére küldesz olyan levelet, amelyben hirdetsz vagy ajánlasz valamit számára és ehhez ő nem járult hozzá, akkor törvénybe ütköző cselekvést követsz el, magyarul spam üzeneteket küldesz.

Ezektől azonban most nagyvnalúan tekintsünk el és vizsgáljuk meg konkrét példán keresztül: hogyan ne küldd ajánlatodat e-mailben?

Bár pontos statisztikáim nincsenek arról, hogy milyen sikerrel érik el céljukat a direkt mailek, álljon itt egy olyan, amelynek sikertelensége úgy hiszem már a levél megalkotásakor eldőlt:

Feladó:    Egy számomra ismeretlen személy
Címzett:  Jómagam
Dátum:    2011.
Tárgy:      Ez Az Ajánlat-Free xxxxx-email< nagy haszon

Kedves MLM-es üzlettársam!
Ez nem egy sokszorosított reklám, ez személyesen Neked szól!
Arra kérnélek, hogy ezt a videót, hiába hosszú egy kicsit , mégis hallgasd végig figyelmesen, mert ha csak feleannyi fantáziát, lehetoséget látsz benne, mint én, akkor feltétlenül csatlkozz, hiszen ezt a lehetoséget a Te üzletedben is, bárhol alkalmazhatjuk!
Sot, önmagában is feltétlenül megér ennyit!
Ha nem így látod, természetesen nem tárolok címeket, több levelet sem írok, és elnézést a zavarásért;de ha egyetértessz velem, csatlakozz:
www.gazdagleszelessokpenztkeresel.hu/reg?refid=XXXXXX

Ismerős igaz? A legtöbb SPAM levél hasonló sémára épül, a mondatokat olvasva az embernek deja vu érzése támad.

A levél küldője, mint látható egy számomra ismeretlen személy.

A tárgy: „Ez Az Ajánlat-Free xxxxx-email< nagy haszon„. Hát, ez azt hiszem nem túl figyelemfelkeltő, de sajnos még igazán értelmesnek sem mondható.

A megszólítást így kezdi: „Kedves MLM-es üzlettársam!” – úgy hiszem, mivel nem ismerjük egymást, valószínűleg nem is lehetünk egymás üzlettársai. A megszólítás személytelen, lerí róla, hogy fogalma sincs ki a levél címzettje.
Ezzel homlokegyenest ellentmond a levél második sora: „Ez nem egy sokszorosított reklám, ez személyesen Neked szól!” – azt hiszem a fenti megszólítás után már nehezen elhihető…

A levél további része egy lehetőségről szól, amit én bárhol tudok alkalmazni az üzletemben. Igen, de miért lesz az nekem jó? Milyen hasznom származik abból, ha én élek lehetőséggel? Semmilyen konkrétumot nem kaptam, semmilyen ígéretet, semmilyen problémámra nem kínál megoldást. Csak annyit ír, hogy nézzem meg a videót és megvilágosodok. De nem töri magát azon, hogy én mindenképpen megnyissam azt a videót és abból informáljam magam tovább. A szövegezésnél elbukik, mert úgy érzem, hogy ez ismét csak egy olyan kéretlen levél, amely valamilyen tucatlehetőséget kínál.

Mennyivel jobb hatást keltett volna az alábbi megfogalmazás: „A videóban olyan lehetőségről hallhatsz, amely megsokszorozhatja üzleted hatékonyságát! Alkalmazd az elsők között és légy Te a legjobb hálózatépítő/üzletkötő/MLM-es! Ha valamely része nem világos, hívj a XXX-XXXX telefonszámon és minden kérdésedre válaszolok!

Ahogy látható a levélben van néhány helyesírási hiba is, illetve az „ő” betű helyett mindenhol „o” szerepel. Ez további igénytelenséget és „tucatgyártást” sugároz. A levél végén, a küldő közli, hogy nem tárolja e-mail címem és több levelet sem fogok kapni tőle. Megnyugtató…

Sajnos nálam ez a levél nem érte el, nem érhette el a célját. És nálad kiváltotta volna a kívánt hatást ez az e-mail? Írd meg hozzászólásban, hogy mit gondolsz az ilyen és ehhez hasonló levelekről!

U.i.: érdekességképpen álljon itt egy videó a SPAM elnevezés eredetéről, a Monty Python társulat jóvoltából.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Hirdetés

Kategóriák

Archívum