Az emberek többsége nem keres elég pénzt a munkahelyén, pedig 8-10-12 órákat is eltölt az irodában, a gyártósoron vagy vezetéssel. Mindenki keresi a kiskapukat, hogy több pénzt kapjon ugyanazért a munkáért. Nem rettennek vissza attól sem, hogy a munkáltató kárára tegyen szert egy kis zsebpénzre. Ennek annyi hátránya van, hogy nagy a bukás veszélye és a bukás következményei egy egész életmunkáját tehetik tönkre.
Mi a teendő, akkor ha nem vagyunk elégedettek a fizetésünkkel?
Sokan a munkahelyváltásban hisznek, sokan továbbképzik magukat, talán a legtöbben másodállást vállalnak. Mindhárom megoldás jónak tűnik. Egyesével elemezve viszont rá kell döbbennünk, hogy külön-külön nem megy, ötvözni kell a másodállás fogalmát, a továbbtanulási lehetőségekkel, valamint a megváltozott helyzetünket egy másik munkahelyen kellene kamatoztatni.
Szakképesítés megszerzése
A legegyszerűbb és legjobb módja a tanulmányok folytatásának, hogy olyan OKJ végzettséget választunk, ami egy hiányszakmára ad használható tudást. Így akár otthagyhatjuk főállásunkat és egy jobban fizető szakmát választhatunk. Ebben az esetben fenn áll a lehetősége annak is, hogy saját vállalkozásunkkal csökkentsünk a felettünk állóktól való függést. Nem rúghatnak ki, de az állam felé továbbra is kötelesek vagyunk elszámolni. Sokak számára ez az út nem járható, mert nem rendelkeznek olyan képességekkel, amik alkalmassá tennék őket a sikeres cégüzemeltetésre.
Mi kell egy sikeres vállalkozáshoz?
- Tőke az induláshoz és az első időszak veszteségeinek túlélésére. Hitelt felvenni nem szabad, mert akkor a kiszolgáltatottság mértéke túlnő rajtunk és megszűnik a biztonságos közeg. Rosszabb helyzetbe kerülhetünk, mint akkor, ha a kirúgástól félnénk.
- Sikerre való orientálódás – a kitűzött célok eléréséért mindenre képesek vagyunk, valamint ismerjük a határainkat és képességeinket. ennek tükrében hozzuk meg a döntéseket.
- Kész koncepciónk van a profit termelésre.
- Szakmailag képzettek vagyunk, rendelkezünk vállalkozói mentalitással és egy menedzser képességeivel. Ez a három személyiség egyszerre legyen jelen, mert akkor lesz múltunk, rendezett múltunk (menedzser). Egy jelenünk, ahol a szaktudásunk készíti a termékünket (szakember). Egy vállalkozónk, aki a következő lépéseket tervezi, megálmodja a jövőnket.
- Elhivatottság
- Szakértő csapat, megbízható munkatársak és tulajdonostársak
Munkahelyváltás
Általában azért következik be, mert nem vagyunk elégedettek a fizetésünkkel. Többre értékeljük a szaktudásunkat, mint amennyit a jelenlegi helyen fizetnek érte. Ebben az esetben a változás pusztán anyagi indíttatású. A legjobb döntéseket, akkor hozhatjuk meg, ha nem csak a pénz határozza meg a váltást, hanem a szakmai fejlődés is tényező. Miért fontos a szakmai fejlődés? Azért, mert a jól képzett szakemberek, szakértők magasabb fizetésre is szert tehetnek.
Másodállás
Többnyire nehéz megfelelő másodállás találni, a legnagyobb hátránya az, hogy komoly munkát igényel az időmenedzsment. 2 munkahely 2 fix időbeosztás, család (ha van), szórakozás, pihenés. Fiatalon a család és a kondíció nem okozhat gondot, de egy életen át két helyen gályázni nem lehet. Munkahelyről munkahelyre, az ágyból a munkahelyre. Túl sokszor szerepel a munkahely a képletben.
Másodállások fajtái
Két fő csoportot tudok alkotni. Otthoni munka (vagy más néven távmunka) és a „beülős”, munkahelyen végzendő munka. A legtöbb esetben a másodállásunk plusz terhet ró ránk, azzal, hogy nem ugyanabban az épületben, nem abban az utcában, esetleg más városban van. Plusz utazás, plusz idő. 8 +4 munkaóra esetén még hozzáírhatok, minimum 2-3 óra utazást. Ez annyit jelent, hogy naponta 15 órát töltünk azzal, hogy a munkánkat végezzük. Siralmas, alig élünk meg mégis a napjaink több, mint 60%át gürcöléssel töltjük.
Mi a távmunka?
Pontosan megfogalmazva távmunka az, amikor a munkavállaló (fizetett munkatárs) munkáját teljes egészében vagy részben a szokásos munkavégzési helytől, vagyis a cég, intézmény központjától vagy telephelyétől távol, (leggyakrabban otthonról) végzi, és feladatai ellátásához az információs és kommunikációs technológia eszközeit alkalmazza.
Ez leggyakrabban számítógépes munkavégzést jelent, oly módon, hogy a munkavállaló telefonon vagy Interneten rendszeres kapcsolatban áll a cég központjával.
Otthoni munka (távmunka) előnyei
Az otthon végezhető munka rengeteg előnyt rejt magában:
- az első már a nevében is benne van – otthonról végezhető
- az utazásra fordított időben is dolgozhat – több profit
- kötetlenebb munkavégzés, többségében csak a határidőre kell figyelni (addig készüljön el a megfelelő mennyiség vagy legyen meg a megfelelő hívásszám)
- nem feltétlen igényel szakmai tudást, ha mégis betanításra kerül sor
- a munka fajtájától függően kiemelkedő fizetési opciókkal kecsegtet
- nincs állandó kontroll
Távmunka fajtái
Többnyire online hirdetési rendszereket ajánlanak mindenhol (apróhirdetések, állásajánlatok), ezekkel viszont vigyázni kell, mert sok a piramisjáték és az olyan, ami nem fizet ki (ilyenekre szerencsére nem kell befizetni).
Léteznek viszont más munkák is:
- Online MLM
- call center
- csomagolás, borítékolás stb.
- erotikus munka (18+)
- egyéb (többnyire internetes munka)
Online MLM ( = multi-level marketing = hálózatépítés = network marketing <> piramis játék)
Az MLM Építők távmunkaként, másodállásként az Online MLM rendszereket ajánljuk. András fogalmazta meg tökéletesen az online mlm lényegét: akinek nincs elég tőkéje, hogy saját vállalkozásba kezdjen, az kezdjen mlm vállalkozásba. Hiteles mlm vállalkozást kell választani. Miért jó ez? Nem kell raktárat, telephelyet, gyártósort venni vagy bérelni, mert az a cég elintézi helyettünk. Nekünk csak ara kell figyelnünk, hogy találjuk pár olyan embert, akivel közösen tudunk dolgozni az üzletünkön. A másolódás törvényeit átadni és a mi tudásunkkal mindenki sikeres lehet. A tudásunk nem abban rejlik, hogy egy csettintésre gazdagok és sikeresek leszünk, hanem megfelelő munkával és önfejlesztéssel tökéletes másolatai leszünk sikeres szponzorainknak.
Hogyan működik az online mlm?
Fel kell építenünk szakértői státuszunk. Ezzel alakítunk ki bizalomgerjesztő arculatot. Megszerezni a bizalmat nehéz, megtartani élet-halál harc. Mindenképpen hitelesnek kell maradnunk, hogy használják az általuk ajánlott termékeket, szolgáltatásokat. Fel kell építenünk a csapatunkat és menedzselni azt. Ez napi 5-6 óra is lehet, idővel vagy a mentalitásunktól függően napi 1-2 órára is visszaszorítható, mégis minimálbérnél többet kereshetünk (ez mlm rendszertől és befektetett hasznos munkától függő adat). Otthoni munkavégzés során a családunkkal lehetünk. Két e-mail között megfőzhetjük az ebédet, kér skype beszélgetés között lemehetünk a boltba vagy lemehetünk sportolni. Az időnket mi oszthatjuk be – itt kapcsolódik újra az időmenedzsment fogalma. Megtervezhetjük, hogy naponta hány embernek írunk e-mailt, mennyivel beszélünk skyepon vagy mennyit keresünk fel személyesen. Továbbá napi-heti-havi rendszerességgel építjük szakmai oldalunkat, hogy aki ránk keres a Goolge-ben tudja, hogy nem csalók vagy szélhámosok vagyunk, hanem hiteles, valóságos emberek, akik korrekt üzletet ajánlanak.
További kérdésekkel a szokásos módon bombázhattok minket: hozzászólás vagy főoldal kapcsolatok doboz.
0 hozzászólás