Tanulni vagy nem tanulni … minden időt ki kell használni
A középiskola megtanít arra, hogyan menjünk át kettessel, akár ötössel egy tárgyon, hogy egy szót sem tanulunk. Legyünk benn minden órán még se halljunk egy szót sem az. órából. Időmenedzsment szempontjából a puskázás mindenképpen előnyös, a tudás megszerzésének hiánya viszont gondot okozhat. DE már tudatosan teremtettünk magunknak időt. Időt, amit más haszontalan dologgal töltünk. Az órák átalvása vagy zenehallgatással inaktív állapotba kerülése időmenedzsment szempontjából haszontalan cselekedet. HA a tárgyat puskázással abszolváljuk és a zenehallgatás helyett egy szakmai könyvet olvasnánk pl. egy keresőoptimalizálási könyvet, akkor szerintem teljesül a tökéletes időmenedzsment.
Egyetem/főiskola – mit, miért, melyiket, hol?
Sokan nem terveznek, ezért nem számítanak sok mindenre. Sajnos saját példámon kellett megtanulnom sok mindent, ami nem a legolcsóbb megoldása a tudás megszerzésének. Kezdjük ott, hogy szinte információk nélkül jelentkeztem az egyetemre, a szakváltáskor sem tettem meg a kellő lépéseket. Az felsőoktatás mindenki életében meghatározó: örök barátságok születnek, egyesek megtalálják életük szerelmét, valaki megkapja álmai munkáját. Így vagy úgy mindenki megkapja azt amire vágyik és amit megérdemel. Ehhez azonban precíz és pontos tervezés szükséges. Az egyetemi káosz ellen csak a rendszeresség jó megoldás. Nem tüneti kezelés, hanem ellenszer, ellenben minden pillanatban használni kell.
Időmenedzsment alkalmazása
Az időmenedzsment egyik szabálya a 80/20. Mit jelent ez? Annyit, hogy a munkára fordított időnk 20%a alatt megvalósítjuk a hasznos rész 80%át, azaz a maradék időnkben „aprópénzért” dolgozunk. Osszuk be az időnket, használjuk ki maximálisan a rendelkezésre álló napokat. Csökkentsük az alvást minimálisra, kerüljük a holtpontokat és mindig legyünk aktívak.
Milyen az én rendszerem?
Szeptembertől újra egyetemi hallgató vagyok, valamint továbbra is tagja a Felsőfokon.hu főszerkesztőségének, rendszeresen írok az MLM Építők és a saját szakmai oldalamra, valamint a cégem (Purple Online Media KFt.) ügyeit rendezem és dolgozom az aktuális projekteken.
Minden időmet szeretném aktívan tölteni: tanulással, sporttal, szórakozással, munkával. Ehhez minden hetet, minden napot meg kell terveznem. Ki kell választanom azokat a feladatokat, amiket el akarok végezni és azokat is, amiket el kell végeznem. Ezeket úgy rendezem el a virtuális napirendembe, hogy a fontosa feladatok, amik a hasznos munka 80%át adják a nap elejére legyenek ütemezve, mert a reggeli időben fogékonyabb vagyok mindenre. Ezt a fix egyetemi óráim sokszor átszelik, így azokra a napokra kisebb célokat tűzök ki. A napi kvóta változó, hangulatfüggő. Ismerem magam és azt, hogy mikor mire vagyok képes – ismerd meg magad és könnyebben tudsz tervezni!
Ne legyél görcsös
A legfontosabb szabály, amit sosem szabad elfelejteni: SOSE CSINÁLJ SEMMIT GÖRCSÖSEN! A legtöbben görcsösen ragaszkodnak az elképzeléseikhez,a vízióikhoz és addig ütik a vasat, amíg nem bírják tovább. Kimerülnek, megfáradnak ,elkedvetlenednek. A következő példa után te is meg fogod érteni, hogy miről beszélek.
Két lefolyása azonos napnak:
A
- reggeli kelés 7.00
- reggeli olvasás (szellemi táplálék) min 30 perc
- reggeli
- munka óra előtt 8.00-9.45 (sikeres fejlesztés, profit termelés)
- előadásra menni
- előadás 10.15-12.15 (fix időpontban, hasznos és új tudás megszerzése)
- előadás után elmenni ebédelni a csoporttársakkal (kikapcsolódás)
- munka 13.30-tól ameddig hasznos munkavégzés folyik
- közösségi program (csocsó, snapszer, futás, buli, póker, randi stb.)
- szellemi és fizikai fáradság – következő napra tervezés
- alvás min. 5 óra max. 8 (hétvégén se szabad többet aludni, mert az rányomja a bélyegét az egész hétre)
B
- reggeli kelés 7.00
- reggeli
- munka óra előtt 7.30-9.45 (az időnk 20%a alatt, 80% hasznos munka készült el)
- előadás kihagyása, mert a munka az első (nincs új tudásanyag, nincs közösségi ebéd)
- munka 9.45-től kifulladásig (innentől kezdődik a 20% profit megszerzése, sajnos 80% idő elpazarlásával)
- kifulladás után tovább erőltetni a feladat megoldását
- szellemi és fizikai fáradság – következő napra tervezés (napról-napra bizonytalanodik el, hogy megéri-e?)
- alvás min. 5 óra max. 8 (itt az ennél kevesebb óra is elképzelhető – fanatizmus)
Kinek mit mondd az A és B lehetőség? (természetesen szemléltetés jellegű információk)
Az A változat mindenképpen teljesíthető, hosszútávon is. Folyamatos munkavégzés, rendszeres közösségi programokkal tűzdelt tanulás és szórakozás biztosítja az inger gazdag környezetet. A görcsösség mellett a monotom muka és életvitel is káros. Káros a munkavégzés eredményére, valamint a testi és lelki egészségre is.
A B terv egyenlő egy halálos ítélettel. Monoton munka, semmi szórakozás, napi 12 órába vagy még annál is többe. Miért vállalja ezt bárki is? Hisz a munkája sikerében, egyetlen lehetőségét szeretné kihasználni. Ezzel alapvetően nem is lenne baj, ha nem esne át a ló túloldalára. Görcsös és monoton lesz. A célon kívül más nem is érdekli, nem érzékeli a külvilágot és hosszútávon megsavanyodik és feladja. Míg az A esetben többnyire több és jobb minőségű munka hatására előbb és több célt tud teljesíteni az egyén.
0 hozzászólás