Hibák az MLM-ben: ezeket ne kövesd el!

MLM siker
MLM siker

Sajnos manapság az MLM hálózatépítők nagy része nem ér el sikereket üzletével. Pontos statisztikáim nincsenek, de tapasztalatból tudom, hogy nagyon sok embert bizony már ért csalódás sikertelen MLM üzlete miatt. A sikertelen üzletépítők mentalitásában, életvitelében, tevékenységében viszont elég komoly átfedések vannak. Olyan cselekvésbeli átfedések, amelyek magát a sikertelenséget okozzák, amelyek levetkőzése bizony nem egyszerű. Sőt, az sem egyszerű, hogy felismerjük azokat a dolgokat, amelyek gátolnak minket munkánkban.

Az alábbiakban 5 olyan okot gyűjtöttem össze, amelyek véleményem szerint a hálózatépítők sikertelenségét okozzák:

Tapasztalat hiánya

Ha nincs tapasztalod a marketing területén, ha nem tanulsz nap mint nap új megoldásokat, amelyeket beépíthetnél az általad képviselt marketing stratégiádba, bizony könnyedén rossz útra vezetheted üzleted.

Rossz pénzmenedzsment

Sajnos nem mindenki képes visszaforgatni helyesen a megszerzett pénzt. Ha beindult valamelyest az üzleted és már szerzel egy kis profitot hálózatodból, akkor ne a “veszek egy méregdrága ruhát, mert megérdemlem” elvet kövesd, mert így nem jutsz előrébb. Fektess inkább hatékony marketing eszközökbe, amelyek megtöbbszörözhetik eddigi bevételeid!

Stratégia hiánya

Sokan, amikor csatlakoznak egy MLM hálózathoz, csak azt látják, hogy mennyi pénzt lehet vele keresni, ha eljut ilyen meg olyan nemesfémmel/drágakővel jelzett szintre. Azonban amikor egy héttel később az illető látja, hogy jelenleg (még) semmi bevétele nincs az üzletből elkedvetlenedik és abbahagyja az egészet. Pedig ekkor jönne képbe a jól megtervezett stratégia, amely mentén folyamatosan haladni lehet a siker irányába. Ahogy az ismeretlen szerzőtől származó idézet mondja:
“Senki sem tervezi a kudarcot, de a legtöbben már a tervezésnél kudarcot vallanak!”

Gyenge marketing

Ahhoz, hogy a családtagjaidon és az ismerőseiden kívül más embereket is meg tudj szólítani, bizony marketing tudásra van szükséged. Minél többet tudsz a marketingről (és persze minél jobban valósítod meg a tanácsokat), annál több emberhez juthatsz el, annál több üzlettársad, kapcsolatod lehet.

Alkalmazotti gondolkodásmód

Sokan abba buknak bele, hogy nem képesek változtatni a gondolkodásmódjukon. Továbbra is alkalmazottként gondolkodnak nem pedig vállalkozóként. Hogy miért is olyan rossz ez? Mi, emberek bizony lusták vagyunk. Ha nincs valaki aki megmondja mit, hogyan és mikor csináljunk, hajlamosak vagyunk a semmittevésre. Éppen ezért csak akkor szabad elkezdeni az MLM hálózatépítés, ha megfelelő önkontrollal és elhivatottsággal rendelkezel.

Véleményem szerint ezek a legfőbb okok, amelyek a hálózatépítők bukását okozzák. Azonban jogosan merül fel a kérdés:

Mit lehet tenni, hogy ezeket a tényezőket elkerüld?

Tanulni kell és tervezni nagyon sokat! Valamint a témában jártas szakértők segítségét is igénybe veheted annak érdekében, hogy biztos legyél abban, hogy mindvégig a helyes ösvényen haladsz!

És te jó úton haladsz?

Hirdetés

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..