Napjainkban az egyes online közösségi oldalak az internetet használók fontos bázispontjává váltak. Vitathatalan, hogy ennek a kategóriának a Facebook a leghatalmasabb szereplője lett. Emberek milliói ülnek le nap mint nap számítógépük elé és tekintik meg Facebook profiljukat rengeteg időt eltöltve ezzel. Éppen ezért, aki felismeri és kihasználja a közösségi oldal által szolgáltatott óriási lehetőségeket, az fantasztikus eredményeket érhet el. A hatalmas embertömeg és a sok-sok „lájkolással” eltöltött óra miatt a Facebookra egyszerűen minden vállalkozásnak be kell törnie!
Gondolom Te sem akarsz/szeretsz fizetni semmilyen brandépítő vagy vállalkozásodat hirdető anyagért vagy reklámfelületért. Akkor mindenképpen be kell építened stratégiádba a Facebook közösségi oldalt, mivel itt új marketing eszközökkel gyarapodhatsz, amelyek segítségével célzottan tudod kommunikációdat folytatni leendő ügyfeleid felé, mindezt teljesen ingyen!
Persze nem elég „csak” létrehozni a Facebook oldalt, folyamatosan fenn kell tudnod tartanod az érdeklődést, törekedned kell az interaktivitásra. Nincs annál rosszabb, mikor az ember belefut egy „pangó” üzenőfalba, amelyre már hónapok óta nem írt az oldal tulajdonosa bejegyzést.
Nézzük meg, milyen előnyökkel szolgál a Facebook az MLM hálózatépítők számára?
1. Facebook oldal létrehozása
Ahogy fentebb írtam, teljesen ingyen hozhatod létre Facebook oldaladat, amelyen keresztül képes leszel egy adott témáról/termékről/szolgáltatásról hitelesen, ámde közvetlenül kommunikálni. Fontos dolog tudni, hogy nem biztos, hogy az a legkifizetődőbb, ha az oldal nevének céged vagy terméked nevét választod. Lehet valamilyen hozzájuk kapcsolódó dolog is, például, ha Te egészséges készítményeket árulsz, akkor olyan oldal név is megfelelő lehet, hogy Akiknek az egészségük a legfontosabb! Ekkor a rajongóid nem gondolják, hogy emögött egy termék áll és üzleti érdekek és sokkal könnyebben kattintanak majd rá a Tetszik gombra.
2. Ismertség növelése
Viszonylag kevés munkával lehet szép és elegáns külsővel ellátni az oldalt, amelyre aztán fogadhatod „rajongóid”. Jól átgondolt stratégiával és folyamatos kommunikációval növelheted tagjaid számát, akiket aztán finoman rávezethethetsz arra az üzletre, amelyet épp Te kínálsz. Minden egyes üzenőfali bejegyzéssel több és több emberhez jutsz majd el, ezáltal növelve terméked vagy akár önmagad ismertségét az emberek közt.
3. Keresőoptimalizálási előnyök
Ha rendelekezel honlappal vagy bloggal fontos tudnod, hogy a Facebook oldal bejegyzéseit a Google keresőrobotjai figyelembe veszik, így erősítheted vele saját honlapod megítélését a Google számára, magyarul előkelőbb helyen szerepelhet személyes blogod, ha néha megosztod egy-egy bejegyzésed linkjét üzenőfaladon. Ha nem rendelkezel honlappal akkor is előnyös számodra, hiszen a keresési találatok közt, a Facebook oldalad linkjét is felkínálja a Google, tehát ott is rád találhatnak!
4. Célzott hirdetések
A Facebook saját hirdetési rendszerrel rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy hirdetésedet több ezren, több tízezren láthassák. Mivel remek beállítási lehetőségekkel rendelkezik, így könnyedén meg tudod határozni hirdetésed célcsoportját.
5. Események megszervezése
Ha Te a hagyományos MLM módszereket kedveled, azaz szeretsz előadásokat tartani sok ember előtt, az oldal abban is segítségedre tud lenni. Nem kell többé össze-vissza telefonálgatni, ezzel óriási telefonköltséget generálva, hanem egyszerűen létrehozhatsz egy eseményt, amelyre közvetlenül Te hívhatod meg az embereket, akik egy gomb segítségével jelezhetik, hogy részt kívánnak-e venni az eseményen.
6. Egyedi fülek
A Facebook oldaladhoz lehetőséged van egyedi füleket hozzákapcsolnod, amelyet rajongóid megtekinthetnek. Remek lehetőség ez arra, hogy a fül segítségével feliratkozzanak hírleveledre vagy hozzászóljanak különböző fórumtémákhoz. De akár készíthetsz termékbemutató füleket is, ahol értesülhetnek termékeidről vagy ahhoz kapcsolódó akciókról, esetleg az általad kínált üzleti rendszerről.
7. Kapcsolatok építése
Mivel Facebookon nagyon sokan leírják hobbijukat vagy hogy hol dolgoznak, így Te tudatosan az MLM cégek iránt érdeklődő emberekkel kerülhetsz kapcsolatba.
8. Statisztikák
Folyamatosan figyelheted oldalad statisztikáit (demográfiai, látogatottsági), amelyből levonhatod a megfelelő tanulságokat. Például, ha a rajongóid legtöbbje nő, akkor az üzletedben kínált termékek közül inkább a nőknek szólóakat érdemes promótálnod. Ha monitorozod statisztikáidat olyan ajánlatokat állíthatsz össze (elég akár csak a szövegezésre gondolni), amelyek az ismert célcsoportod leginkább érdekli.
Azt hiszem a listát a végtelenségig lehetne bővíteni, de szerintem ebből minden hálózatépítő láthatja, hogy meg kell jelennie Facebookon, lehetőleg most azonnal!
És Te regisztráltál már?
0 hozzászólás