Türelem

Az előző poszt folytatásaként arra szeretnék kitérni, hogy miért fontos türelmesnek lenni. Volt pár olyan projektünk, amit idő előtt le kellett zárnunk, mert az ügyfeleink nem voltak hajlandóak kivárni azt az időt, amely alatt egy blog írása megtérül.

Ismét a bloghoz tértem vissza, mert egy vállalkozás alapja a szakmai tartalom. Vállalkozás lehet egy MLM rendszerben való részvétel, egy terméket vagy szolgáltatást kínáló webshop. A megfelelő mennyiségű és minőségű bejegyzés a látogatószerzés első lépése. És tudjuk, hogy a látogatókból konvertálhatunk feliratkozókat vagy vásárlókat. (a konverziós arány általában 1-3% közötti, de ez függ a platformtól is és attól is, hogy mit tekintünk konverziónak pl. feliratkozásból több lesz, mint eladásból)

Hogyan szerezzünk látogatókat?

Türelem, a kulcsszó a türelem. A blogunk segítségével fokozatosan hétről-hétre építhetjük a látogatóbázisunk.

A sikere blogolás alapja:

  1. a megfelelő tartalomválasztás
  2. a követhető tartalomstruktúra kialakítása
  3. minőségi szakmai tartalom
  4. rendszeres posztolás – a havi 1 bejegyzés minden  20-án 10.00-kor nem tekinthető annak, hiába van benne rendszer
    1. azonos napon, azonos időszakban
    2. olyan sűrűn kövessék a posztok egymást, amelyet a látogatók megkövetelnek
    3. heti posztolás 52 poszt / év – havi posztolás 12 poszt / év – érzed a különbséget
  5. véleményvezér pozíció betöltése: lehetőség az interaktivitásra – komment, közösségi oldal

Hogyan válhatsz véleményvezérré?

A szakmai tudásodat hiteles helyen elvégzett képzések során, folyamatos önfejlesztéssel, a piac napi szintű követésével szerezted meg. Napi szinten képbe vagy, minden újdonságot megvizsgálsz, tesztelsz és beépíted a rendszeredet. Nyitott vagy az újdonságra, elfogadod, hogy hibázol, megfogadod a tanácsokat, elismered, hogy másnak is igaza van. Ha hibázol nem támadsz, hanem átgondolod és logikusan. diplomatikusan kezeled a helyzetet.

Miért jó ez neked? Miért jó ha türelmes véleményvezér vagy?

  1. Ha türelmes voltál, akkor a blogodat megtalálja a szakma, megtalálják az ügyfelek
  2. Ha megtalálnak, akkor megismerhetnek téged, a céged, a szolgáltatásod
  3. Ha megszerzed a bizalmukat, akkor követni fognak
  4. Ha követnek, akkor megosztják a tartalmaid, szolgáltatásod, valamint kommentelnek – elindul az interakció
  5. Ha aktív az oldalad, akkor a Google jobb helyre pozicionálja a blogodat

A posztok száma hogyan befolyásolja a folyamatot?

Havi vagy ritkább posztolás

A mondás azt tartja, hogy 100-200-300 bejegyzés esetén az oldal már önfenntartó és akkor kevesebb bejegyzés is elegendő. Havi bejegyzést nem nevezném kevesebbnek, inkább kevésnek. Ha évi 12 bejegyzéssel számolsz, akkor is 10 év kell, hogy 120 bejegyzésed legyen. Ha még ennél is ritkábban írsz, akkor ne várd, hogy sikeres legyél.

Pontos statisztikákat nem ismerem, de az emberek lelkesedése 1-3 hónapig tart – nem csak blogolással kapcsolatban. A felsofokon.hu a Szakmai Blogmagazin társtulajdonosaként közel 500 blogger számoltam meg az oldalon, de csak 30-at nevezhetnék tényleg bloggernek.

Miért?

  1. 400-an egy bejegyzést írtak és eltűntek – max 1 hónapig voltak aktívak.
  2. 50-en havi egy bejegyzéssel próbálkoztak, ők 2-5 hónapig voltak aktívak és panaszkodva abbahagyták az írást
  3. a maradék 50 fő napi 1 és heti 1 poszt között írtak – ők 1-2 évig is bírták, vannak akik még most is kitartanak – ők lehetnek véleményvezérek
    1. voltak olyanok, akik tartalmat másoltak
    2. voltak olyanok, akik megsértődtek és vitték a tartalmukat
    3. voltak olyanok, akik nem szakmai cikkeket írtak

Heti 1 poszt

Saját példámból tudom, hogy ezzel a technikával, akár egy éven belül is lehet sikeres blogot vezetni. Persze minden blogomhoz tartozik egy Facebook oldal, zárt Facebook csoport, hírlevél, így extra felületeken is el tudom érni a látogatókat és interakcióra tudom őket rávenni. Továbbá minden oldalhoz telepítettem Google Analytics statisztikát és Webmestereszközöket, valamint SEO alapokat tökéletesítem és linkeket építek. Tehát a munka az írással nem fullad ki.

Futó projektjeim:

  1. http://www.enmarlattameztafilmet.hu/: filmes blog, mivel sokfilmet nézek és egy-egy bejegyzést mindig tudok írni
  2. http://ahidalatt.blog.hu/: albérletkereső projektre látogató terelés – sajnos a projekt most nem aktív (de ha megszerzem a domaint, akkor újraindítom)
  3. http://www.victoriassecrets.hu/: szerelmes blog, ahol főleg az olvasóink posztjaiból építettük ki a tartalmat, de ma már saját történetek és kitalált sztorikkal bővítjük
  4. http://purpleonlinemedia.hu/: a céges szakmai blogom, amely főleg WordPressről szóló tartalom, de minden témát be lehet suvasztani valamelyik kategóriába
  5. http://mlmepitok.hu/: több olyan projektünk is van, amely online marketinggel, MLM-el vagy salesel kapcsolatos, ezért célszerű volt, hogy ezt is blogosítjuk
  6. A palettán több tartalommenedzsment projektünk is van – többnyire olyan témában, amelyben járatosak vagyunk vagy nagyon trendi és az is marad sokáig.

Hogyan érem el, hogy heti egy posztot ennyi blogon írni tudjak?

  1. “30 napos” kihívás: nálam ez 30 hét, mert heti egy bejegyzést írok. A mondás szerint, ha valamit 30 napig rendszeresen csinálsz, akkor az a szokásaid részét fogja képezni.
  2. Szeretek írni
  3. Nem félek, hogy rossz visszajelzéseket kapok
  4. Előre megtervezem, hogy melyik napon melyik oldalra írok
  5. Keresem a témákat, amelyeket előre meghatározok
  6. Nem csak PC-ről tudok írni: tabletre és telefonra is van alkalmazás, amelyekkel WordPress-re, blogger.com-ra tudok írni és a böngészőből minden más rendszer elérhető.

Heti több poszt (2-3)

Az előző bekezdés hosszúra sikerült, nem véletlenül, hiszen egy kezdő számára is könnyen teljesíthető vállalást tartalmaz. Ha már van blogod és ritkábban írsz, akkor is könnyedén lehet teljesíteni a tervet. Ha több bejegyzést kell egy héten megírnod, akkor gyakran érzed majd azt, hogy falakba ütközöl, mert ki kell lépned a komfortzónádból:

  • nem írok, mert félek, hogy mit mondanak – heti 1-1 cikk esetén még nincs akkora nyomás, míg 2-3 vagy több bejegyzésnél nehéz megtartani a színvonalat
  • nem tudok mindig 110%-os bejegyzést írni
  • senkit sem fog érdekelni
  • már sokan megírták, csak másolom a trendet

Sajnos a rendszer blogolásnál fel kell adni a kényelmet és olyat kell tenni, amit még senki. Ha véleményvezér akarsz lenni, akkor türelmesen kell felépítened a saját brandedet, hogy már a leadből azt mondják, hogy hűűű ezt nem az XY mondta? Ehhez viszont sűrűn kell írnod, és minőségi, újító bejegyzéseket, mert nem azért írsz, hogy minél több bejegyzésed legyen. Hiába tűnik úgy, hogy a heti poszt azért jobb a havinál, mert 52 több, mint a 12. Ez csak részben igaz, mert az olvasó és a keresőmotorok is felismerik az átlagos vagy átlag alatti tartalmakat. Csak azokat emelik ki, akik egyedit tudnak adni vagy megoldást adnak a kérdésükre és megoldják a problémákat.

A heti több poszt már kemény munkát jelent. Hogyan lehet megvalósítani?

Ha csak egy projekted van, akkor mondhatni egyszerűen. Kijelölöd a hét 2-3 napját, azonos időben (reggel érdemes írni, mert akkor sokkal frissebb az agyad, de ez is emberfüggő – én bármilyen időpontban tudok írni) és megírod a bejegyzésed az előre meghatározott tartalom struktúra alapján, az előzőleg kitalált témában.

Ha tudod, akkor előre is írhatsz, mert a legtöbb – szinte az összes – rendszer képes időzített megjelenésre.

Visszatérve a számokra:

Ha heti 2-3 posztot írsz és abból 2 egyedi poszt és 1 ami átlag feletti, akkor heti 2-3 posztod van, ami havonta 8-12, évente 96-144 poszt / év. A minőség és a mennyiség azt fogja eredményezni, hogy a blogod értéket teremtett. Az értéket szeretik az emberek, így lesz látogatód. Ehhez persze kell SEO, közösségi megjelenés és további energiabefektetés. Az ezzel elért tartalom fokozatosan vonzza a látogatókat, amelyet az analitikában követhetsz nyomon.

Hogyan lehet profitálni egy blogból?

  1. X látogató szám esetén hirdetésekből lehet bevételt szeretni (ha szolgáltatást vagy terméket árulsz, akkor nem szabad alkalmazni, mert rontja a megítélésed = biztos nem megy jól neki, hogy havi pár 10 ezer forintért elcsúfítja az oldalát). A legkisebb oldalakkal is tudsz regisztrálni Google AdSense rendszerébe, ahol csak egy kódot kell elhelyezni és a Google kiszolgálja az oldalad releváns hirdetésekkel. Ha havi 100.000 oldalletöltést tudsz produkálni, akkor már az ügynökségek is szóba állnak veled – itt is kapsz egy kódot, amelyet az ügynökség tölt meg hirdetéssel, de jóval magasabb bevételt produkál, mert itt megjelenést és nem kattintást értékesíteni.
    1. X = 100 egyedi látogató / nap > 3.040 egyedi látogató / hó (30,4 átlagosan ennyi nap van egy hónapban) > 36.480 egyedi látogat / év- 2-3 oldal / felhasználó >>> éves szinten 72.960 –  109.444 oldalletöltés / év >>> a bevételek elenyészőek, kis zsebpénz
    2. X = 1.000 egyedi látogató / nap > 30.400 egyedi látogató / hó (30,4 átlagosan ennyi nap van egy hónapban) > 364.800 egyedi látogat / év- 2-3 oldal / felhasználó >>> éves szinten 729.600 –  1.094.400 oldalletöltés / év >>> havi 10.000 Ft-tól, attól függ, hogy milyen kampányokat tudsz futtatni
    3. X = 10.000 egyedi látogató / nap > 304.000 egyedi látogató / hó (30,4 átlagosan ennyi nap van egy hónapban) > 3.648.000 egyedi látogat / év – 2-3 oldal / felhasználó >>> éves szinten 7.296.000 –  10.9444.000 oldalletöltés / év >>> havonta minimálbért vagy többet ki tud termelni
    4. X = több >>> öröm és boldogság
  2. Az előbb kiszámolt látogatottsági számok alapján a konverzióidból megélhetsz:
    1. X = 100 egyedi látogató / nap > 1-3%-os konverziós ráta, 1.000 Ft-os profit / vásárlás = 365 vásárlás / év – 365.000 Ft profit / év (*3, ha 3%-ot tudod tartani)
    2. X = 1.000 egyedi látogató / nap > 1-3%-os konverziós ráta, 1.000 Ft-os profit / vásárlás = 3650 vásárlás / év – 3.650.000 Ft profit / év (*3, ha 3%-ot tudod tartani)
    3. X = 10.000 egyedi látogató / nap > 1-3%-os konverziós ráta, 1.000 Ft-os profit / vásárlás =  36.500 vásárlás / év – 36.500.000 Ft profi / év (*3, ha 3%-ot tudod tartani)
  3. Affiliate programok, MLM: ha a konverziót regisztrációban és befizetésben mérjük, akkor az előz pont számai vonatkoznak erre a kategóriára is
  4. PR cikk írása: a cégek gyakran írnak PR cikkeket, amiket a releváns oldalakra küldenek ki, ahol a megjelenés számtól függő árazásban a szerkesztők megjelenítik azt
  5. Lista építés: konverzió lehet a hírlevélre való feliratkozás is, az így kialakult lista eDM kiküldésére használható – partnerek linkjét el lehet helyezni a hírlevélbe (ellenszolgáltatás fejében) vagy komplett levelét lehet kiküldeni

A látogatókat sok féle képen lehet pénzre váltani ez a lista csak pár opciót említ a teljesség igénye nélkül. A számítások tájékoztató jellegűek. Az arányok és a lehetséges bevételek szimulációját szolgálják, hogy lásd, hogy a befektetett munka hogyan fog megtérülni.

Napi 1 poszt

Ez a kategória már nagyon sok munkát igényel. Napi szinten értékes bejegyzésekkel kell frissíteni a blogot.

Feladatok:

  1. Anyaggyűjtés
  2. Cikkírás
  3. Közösségi megosztás
  4. Kommentek kezelése – interakció
  5. SEO – linképítés
  6. Egyéb feladatok

Ha napi szinten nincs elég időd, energiád, ihleted, akkor érdemes társszerzőket, bérbloggereket alkalmazni.

Ez miért jó?

  1. Folyamatosan új tartalom
  2. Több szerkesztő, több látásmód
  3. Nem neked kell vele foglalkozni – azzal foglalkozhatsz, amit szeretsz és/vagy több profitot termel

Az előző bekezdések feladatai, számai a Napi 1 poszt írására is érvényes. Ahogy egyre több posztot (=minőségi, szakmai és érdekes bejegyzés) írsz ugyanannyi idő alatt, úgy fog a folyamat sebessége növekedni. A türelem itt is kulcsfontosságú, mert 2-3 hónap után lesz 90 bejegyzésed, de attól a Google még nem fog feléd küldeni minden látogatót. Minimum fél év kell, hogy  Google átengedje az oldaladat a szűrőjén. Ha egyre idősebb a domain neved (a legjobb, ha saját oldalad van és nem ingyenes szolgáltatást használsz), akkor egyre jobb pozíciókba kerül az oldal.

Hiába írsz sokat rövid idő alatt, hogy eredménye legyen el kell telni egy időnek, amíg az internet hálózatában megtelepszik az oldal. Ez a blog is közel 4 éve indult és még így se éri el az első kategóriát, mert mi is abbahagytuk az írást (diploma, főállás, lusták voltunk). De most újraindítottuk, mert az időnk engedi az írást és a projekt, amely miatt létrehoztuk újra aktuálissá vált és nem szerettük volna elveszíteni, amit eddig felépítettünk.

Hirdetés