Hogyan kommunikáljunk az üzleti életben? Milyen a jó kommunikáció?

Hatékony kommunikáció
Hatékony kommunikáció

Az üzleti kommunikáció folytonos tevékenység, magában foglalja a folyamatos információcserét. Minél nagyobb métékben nő egy üzleti vállalkozás, annál nagyobb szerepe van a megfelelő kommunikációs eszközök fellelésének – mind a munkatársakkal, mind a külső világgal. Ennek köszönhetően az üzlet és a kommunikáció fejlődése egymás mellett haladnak. Hatékony üzleti kommunikáció nélkül egy üzleti vezető nem tudja ellátni a tőle elvárható vezetési feladatokat.

Az eredményes üzleti kommunikáció érdekében érdemes megfogadni az alábbi tanácsokat:

  • Minden kommunikációnak az üzleti életben logikusan felépítettnek kell lennie, akár írásbeli, vagy szóbeli. Kell egy jó bevezetés, egy törzs, a lényegi mondanivaló, és egy hatékony befejezés. Legyen akár egy üzleti levél, akár beszéd a kommunikációt olyan módon kell kezdeni, hogy felkeltse a célközönség érdeklődését és figyelmet szenteljenek a mondanivalónak. A lényegi mondanivalónak a beszéd, vagy a levél közepén kell elhelyezkednie. A kommunikáció oly módon érjen véget, hogy a célközönség tudja, hogy mit várnak el tőlük.
  • Helyes kommunikációs eszközök használatakor figyelmebe kell venni az időbeli és költségbeli korlátokat. Választhatunk megfelelő csatornát attól függően, hogy mennyire szeretnénk gyors visszajelzést kapni (személyes beszélgetés vagy e-mail)
  • A mondanivaló legyen tömör és érthető. Kerülendőek a kétértelmű szavak, kifejezések. A kommunikáció ne sértsen semilyen politikai és vallási meggyőződést!
  • Az üzleti kommunikációnak mindig befolyásolónak és meggyőzőnek kell lennie.
  • Az udvariasság és figyelmesség elengedhetetlen összetevője az üzleti kommunikációnak. Előnyös pozitív testbeszédet használni. Például a meetingek és interjúk alatt fontos a szemkontaktus fenntartása, egy-egy kellemes mosoly, hogy mindenki jól éreze magát a társaságban.
  • A visszajelzés is szerves része a kommunikációnak. Visszajelzés nélkül szinte lehetetlen volna megtudni azt, hogy a közönség ugyanúgy értette-e a mondanivalót, mint ahogy az tervezve lett.
  • Legyünk aktív hallgatók. A kommunikáció minősége nagyban javulhat, ha jó hallgatóságnak bizonyulunk. Nyitottnak kell lenni a partnerek felé, figyelmesen végig kell hallgatni a mondanivalójukat.

Mit gondoltok milyen az eredményes, hatékony üzleti kommunikáció? Véleményeteket hozzászólásban várjuk!

Hirdetés